IB Diploma Programme

School number: 049645

Kontakt

II Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Kaliszu

 

ul. Szkolna 5, 62-800 Kalisz

 Telefon: (62) 767 66 57

Email: 

WWW: http://www.2lo.kalisz.pl

 Inspektor ochrony danych:

                                       Katarzyna Bednarek

 ochrona danych        

Matura międzynarodowa IBDP

1. Informacje o programie IBDP

2. DP w II LO

 a. Przedmioty

3. IBDP Year 1

a. Calendar of deadlines

b. Podręczniki

4. IBDP Year 2

a. Calendar of deadlines

b. Harmonogram matur

5. Dokumenty

a. Admission Policy

b. Academic Honesty Policy

c. Language Policy

d. Assessment Policy

e. Inclusion Policy

6. CAS

a. CAS Handbook

7. Extended Essay

a. EE Handbook

b. EE deadlines

8. Group 4 Project

Jesteś na stronie:

Matura międzynarodowa (IB)

Nie zwlekaj ! Przyłącz się do najlepszych !

English

Od kilku lat w naszej szkole istnieją klasy z maturą międzynarodową. Dla ucznia z takiej klasy pojawiają się nowe możliwości, jak:

London English

  • Większe szanse dostania się na studia poza granicami Polski;
  • Z wielu przedmiotów zdobycia szerszej wiedzy i lepszych umiejętności, które okazują się nieodzowne na studiach różnych kierunków;

czytaj więcej

Przyjdź do nas ! Rekrutacja

Nie zwlekaj ! Przyłącz się do najlepszych !

Rekrutacja

(po gimnazjum): >>zobacz<<

(po szkole podstawowej): >>zobacz<<

Strony do naboru elektronicznego znajdują się pod adresami: https://ponadgimnazjalne-kalisz.nabory.pl/ oraz  https://ponadpodstawowe-kalisz.nabory.pl/.

Warto być u nas bo:

  • Wybieranie rozszerzeń od klasy 1, dzięki czemu uczeń uczęszcza na interesujące ją/go lekcje;
  • Klasę IB - Internationla Baccalaureate (matura międzynarodowa), która daje dodatkowe możliwości rozwoju i samorealizacji;

 

Programowanie systemów ARDUINO

Już dziś na polskim rynku pracy brakuje ok. 50 000 programistów, a do 2020 roku w Unii Europejskiej będzie na nich czekać ok. 800 000 miejsc pracy. Jednak według danych Komisji Europejskiej aż 20% osób w wieku 15-24 lat, mieszkających w UE, nie może znaleźć zatrudnienia. Dlaczego? Ponieważ 45% całego społeczeństwa UE nie jest obeznana z nowymi technologiami (wśród osób posiadających pracę odsetek ten wynosi 30%). Skoro prawie na wszystkich oferowanych obecnie stanowiskach (90%) wymaga się umiejętności cyfrowych, to wydaje się, że zmiana podejścia w uczeniu informatyki w szkołach jest nieunikniona.

Między innymi dlatego w naszej szkole od października 2017 funkcjonuje Koło Mechatroniczne.

kolo mech 01

Głównym bohaterem jest ARDUINO. Jest to mały komputer jednoukładowy, który posiada wejścia i wyjścia cyfrowe oraz wejścia analogowe. Komunikuje się za pomocą UART, I2C, 1-Wire, SPI. Można do niego podłączyć cały szereg czujników (temperatury, światła, pola magnetycznego, przyspieszenia, itp), układów wykonawczych (silniki, serwomechanizmy, przekaźniki) a także wyświetlacze LCD, TFT.

kolo mech 02

Czy podstawowa wiedza o kodowaniu może się do czegoś przydać?

Nauka nawet samych podstaw programowania i kodowania to doskonała szkoła logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i planowania. Daje poczucie siły sprawczej, bo przecież każdy chciałby wydawać polecenia maszynom. Uczy logicznego i abstrakcyjnego myślenia. Nauka algorytmów pozwala pokazać, jak osiągnąć zamierzony efekt poprzez planowanie kolejnych czynności. Ułatwia oswojenie się z nowymi technologiami. Nauka programowania sprawia, że uczniowie przestają być tylko biernymi użytkownikami aplikacji, ale zaczynają rozumieć, jak one działają. To krok do tego, żeby zacząć brać udział w tworzeniu zupełnie nowych produktów technologicznych.

 kolo mech 03

Programowanie to przyszłość

Zapotrzebowanie na programistów będzie tylko rosło, a zarobki w tym zawodzie należą do jednych z najbardziej atrakcyjnych. Nauka programowania jest więc świetną inwestycją we własną przyszłość.
Jednak nawet jeśli po ukończeniu szkoły młodzi ludzie nie będą pracować w zawodzie programisty, to nauka podstaw kodowania i programowania przyniesie im wiele korzyści.

kolo mech 04

Jeśli znasz podstawy programowania w C++, lubisz łączyć kabelki, nie jest ci obcy prąd elektryczny – dołącz do nas, jest kilka wolnych miejsc. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu, w sobotę, trwają 5 godzin lekcyjnych (8.30 – 12.30) i uczęszczają na nie uczniowie z klasy 1e oraz kilkoro uczniów z klas trzecich. Koło prowadzi p. Maciej Gramza.

Konkursy

Konkurs informatyczny dla programistów

IV LO w Kaliszu, jak co roku, organizuje konkurs programistyczny, który polega na utworzeniu programu komputerowego, korzystając z dowolnej aplikacji umożliwijącej zapisanie programu jak plik wykonywalny. Konkurs jest świetną okazją dla wszystkich zainteresowanych programowaniem sprawdzenia się w praktyce i poszerzeniu swoich umiejętności programistycznych. Jest to już XXVI edycja konkursu. Więcej informacji znajdziesz >>tutaj<<. 


Konkurs informatyczny dla programistów Pix 2019

pix2019 plakat

Zapisy do 12 maja 2019 r. Konkurs przeznaczony dla pasjonatów programowania. Więcej informacji znajdziesz >>tutaj<<.


Konkurs matematyczny w 3 kategoriach

Z racji ustanowionego Roku Matematyki oraz zbliżającego się dnia liczby Pi organizujemy 27.03.2019r  konkurs matematyczny w III-ch kategoriach.Zapraszamy wszystkich uczniów klas I i II. Liczba miejsc jak w ubiegłym roku ograniczona.O zaklasyfikowaniu się decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisy na poszczególne konkursy u Pani Anety Zadki (208)oraz Joanny Narolskiej-Crouchman (207) osobiście lub prze Mobi Dziennik.Zakwalifikowane osoby do konkursu zostaną przez nas poinformowane. Czekają na Was atrakcyjne nagrody.

Konkursy:

1. SUDOKU-rozwiązanie 3 zadań. Pod uwagę bierzemy poprawność oraz czas rozwiązania.

2.Konkurs na odtworzenie największej liczby cyfr po przecinku liczby Pi

3. Konkurs fotograficzny.

Przedmiotem konkursu jest matematyka we współczesnym świecie.

 Na fotografiach mogą znaleźć się między innymi: obiekty lub ich fragmenty o interesującej kolorystyce, sfotografowane w ciekawym świetle (w różnych porach dnia, roku) czy charakteryzujące się efektowną fakturą które kojarzą się wam z matematyką. Zobacz >>więcej<<.